maanantai 13. toukokuuta 2013

AVAUTUMINEN "Miksi meille syötetään tälläistä pa*kaa"?! + kuulumiset

Mä en tiedä onko hurraamista eilisen karkkipussin haasteen jälkeen. Josta voit lukea täältä. Melkeen kaikkihan siinä meni, kun sain melkeen totaallisen raivokohtauksen :D Oon niin tunnesyöjä, kun olla jo voi! Hitto vie, että pitikin ostaa se pussi...
Sen varran kuitenkin sain, hillityyä, että en ihan kaikkea syöny. Vähän alle puolet jäi pussiin, jotka sitten mies söi aamulla kotona. Mutta tässä teille esimerkki siitä, MIKSI EI KANNATA SYÖDÄ KARKKIA!


Ja heti välittömästi tuli finnejä!!! FINNEJÄ STANA!!!! Just, ku mä oon lomalle lähdössä, niin naama kukkii. Joten mitä tästä opimme älä_syö_karkki_jos_et_haluu_finnejä!!! Ja kuka niitä vapaavalintaisesti haluisikaan? :D


 Mutta asiasta kymmentenn. Mietiskelin taas näit mun treenejä. Mä oon lähinnä ehkä sellanen "Kotibodari" kuin "ammatilaisbodari". Tai siis tarkoitan, että m en vaan osaa ottaa (vielä) syömistä niin tiukkaan ja mulla ei oo niin hyvää itsekuria, ettenko joskus sortuisi herkuttelemaan ja pistämään suuhun jotain sellasta joka sinne ie välittämättä kuulu. Oon keskittynyt lähinnä siihen näissä mun treenissä, että paino tippuu hitaasti ja tasaisesti ja , että liikuntaa tulee harrastettua säännöllisesti, sekä ruokavaliossa karsinu ylimääriset hiilarit pois ja muutenkin pitää ne pienenä, mutta silti huomaan mun ruokailutavassa, että olen kaukana vielä "ammattimaisesta treenamisesta ja ruokavaliosta", ja mietinkin onko musta koskaan sellaiseksi kunnon kisaajaksi? Sitä en vielä tiedä, mutta sen tiedän, että siihen on matkaa ja aivan tuhottomasti. 


Silti oon onnellinen siitä, mitä oon saavuttanut ja niinkuin oon sanonut, että laji on vienyt mukaan. Ne sellaset "eufooriset"hyvänolon fiilikset on parasta mitä ihminen voi tuntea, Aivan huikeaa. Se on yksi kova syy siihen miksi olen tähän saakka tätä hommaa jaksanut ja aijon edelleen jatkaa. Nyt, kun kesä on tulossa ja loma alkamassa alkaa mulla entistä kovempi treenikausi, kuin normaalisti arkena, koska tällöin pystyn antaa kaiken  aikani ja voimani treenaamiselle. Eilen mietin sitä, kuitenkin, että miten mukavaa olisi vain kesäloman aikana istua terdellä, syödä jäätelöä ja kellistellä rannalla auringon paisteessa tekemättä yhtään mitään, kun loma alkaa syödä juurikin mitä suuhun haluaa laittaa esim. grillata makkaraa ja ottaa muutama. Mutta tämä kaikki on juuri sitä, mikä tuo lisää kiloja ja lisää poimuja kroppaan. Moni suomalainen varmasti ajattelee näin, mutta minä keskityn siihen, että liikuttua tulee tarpeeksi ja se mitä grilliin laitetaan on terveellistä ja hyvää! Vaihtoehtoja on monia. Tosin, en aijo lomani aikana olla syömättä jäätelöä tai olla käymättä terassilla. Se tarkoittaa vaan, sitä, että jos haluaa "herkutella" täytyy myös kuluttaa enemmän kaloreita. Lihakset, kun eivät tule ilmaiseksi, eikä läski pala, ilman työtä.


Nyt kannattaa siis nauttia kaikista kevyistä herkuista, mitkä ovat kaupan hyllyt pulloillaan eikä kerry läskiä niin maljon. Eri kaikki erillaiset marjat, hedelmät ja meloonit! Kuten esimerkiksi tämä!


Aivan taivaallinen herkku! Myöskin hunajameloni ja tavallinen meloni. Melonit ovat nyt ihan ältsin hyviä!!! <3 Joten nam,nam,nam vaan eikun suuta kohti ja vie kyllä makeanhimon meneessään, eikä edes tule morkkis! :P  Lisäksi kohta alkaa toreille ja kauppoihin tulemaan suomalaisia mansikoita ja herneitä yms. Niitä kannattaa syödä, koska ne ovat luomutuotteita eikä käsiteltyä ja lisäaine kökköä mitä meille yritetään aina syöttää. Siitä tulikin mieleen, että kanaattaa käydä lukemassa tää juttu 

MIKSI MEILLE SYÖTETÄÄN TÄLLÄISTÄ ROSKAA?!

Paras tossa jutussa on ehkä se, että lääkäri pohtii tätä asiaa ja kirjoittaa "Ei ruoan tarvitse olla halpaa, laadusta voi maksaa" Joo on se hyvä huudella siellä lääkärin palkoilla tollasta, ja lähtökohtasesti mun mielestä ruoan pitäisi olla ilmaista TAI edes puolet halvempaa. Koska jokainen meistä tarvitsee ruokaa siihen, että pysytään elossa. Ihan järkyttävää, että ruoasta joutuu maksamaan niin paljon. Pelkkään elämiseen menee ainakin mun palkasta yli puolet. Ja tää tosiaan tarkoittaa VAIN asumista ja ruokailua. Sen lisäksi jos jotain haluaa tehdä saa miettiä tarkkaan mitä sitä tekee. Käsittämätöntä ja pöyristävä, että eläminen on näin kallista! 
Tuskin KUKAAN ihmisistä haluaa laittaa suuhunsa pelkkää lisäaine paskaa ja syöpää  kehittäviä aineita. Mutta suuri kysymysmerkki kuuluukin MIKSI MEILLE SYÖTETÄÄN SELLASTA PASKAA?!?! EIKÖ SELLAISET TUOTTEET PITÄISI VETÄÄ MARKKINOILTA VÄLITTÖMÄSTI POIS?!?!?  Missä menee ihmillisyyden raja? 

No tää on taas näitä asioita, joita ei ehkä ihan julkisesti kannattaisi tuoda esiin, mutta pistää vaan vihaksi tollanen. Sen takia olenkin tarkkaan alkanut katsomaan tuotteita joita ostan, että niissä ei sisältyisi hirveäsit E- koodeja eli lisäaineita, mistä tavallinen kansalainen ei edes tiedä mitä myrkkyä siihenkin ruokaan on tungettu. Ai, että taas räjähdän ja mun sisällä kiehuu tää yhteiskunta ja tää toiminta. Pakko siirtyä muihin mukavimpiin aiheisiin, koska tästäkin asiasta voisin muuten puhua tuntiitolkulla ja saisin itteni vaan entistä vihasemmaksi. Jos ei jotain huonoa niin jotain hyvää, nimitäin äärettömän hyvää ruokaa :D


Nimittäin tätä lisäaine-mössöruokaa. Tässä siis jauhelihaa-pakaste vihanneksia ja pirkka valkosipuli-tomaattimurskaa + ripaus ketsuppia! Ommmomom! Tää on mun uusi ja halppa herkku missä on proteiinit ja hiilarit aika hyvässä balanssissa, kun tohon laittaa vielä mukaan 100g pastaa :) Namnamanm! Halpaa, helppoa ja hyvää. Eikä niin paljon lisäaineita :) 

Enjoy!

KriZu



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti